Pescuit la „Ferma De Crap Diosig”

Ferma de Crap Diosig este un centru de pescuit sportiv situat in apropierea comunei Diosig. Balta Ferma De Crap Diosig va primeste intr-o zona unica, unde aveti conditiile ideale pentru a va practica pasiunea pentru pescuitul de crap.

Pescuitul de crap la 30 de minute de Oradea

Balta Ferma de Crap Diosig se situeaza la 1,5 km de soseaua asfaltata, intr-un peisaj plin de verdeata, balta se intinde pe o suprafata de 38 hectare,cu o lungime de 1,7 km luciu de apa, latimea maxima de 220m si adincimi ce variaza de la 2 la 6m. Balta este prevazuta cu 22 de pontoane confortabile.

Unele pontoane sunt prevazute cu foisor si casute.

Ziua 1 Vineri dupa-masa

O data ce am ajuns pe acest lac minunat, mi-am despachetat lucrurile, am instalat echipamentul, lansetele sunt gata de atac, inainte sa lansezi monturile in apa am studiat putin luciul de apa din fata mea unde urma sa pescuiesc.

Era dubioasa treaba ca nu am vazut nicio miscare, stiam ca densitatea de peste este mare in acest lac, dar, nu erau activi deloc. Dupa ceva timp am pus strategia in practica.

Am lansat monturile si am asteptat prima prezentare.

Dupa putin timp mi-am dat seama ca pestii nu se hranesc, poate din cauza caldurii sau din cauza ca era prea mare presiunea pe apa, nu stiu, ce stiam sigur ca nu raspunde la momeala folosita.

Asa ca am decis sa schimb strategia. Am schimbat monturile, am legat carlige mai mici, forface mai subtiri, si am trecut de la boilies la wafters si pop-up de mici dimensiuni, dupa ce am repozitionat lansetele, dar de data asta totul strategic.

Cum stim cu totii, crapii au tendinta sa se grupeze si sa se deplaseze in bancuri, este foarte important sa intuim din ce directie vin pestii spre zona pescuita.

Daca bancul de pesti se deplaseaza din dreapta noastra spre stanga si lanseta din dreapta este lansata cel mai departe, poate o sa avem trasatura, dar, totodata ne-am si scos din joc celelalte lansete.

Deci este foarte important din ce directie avem prima prezentare, avand aceste informatii deja putem introduce monturile in apa.

Daca tinem cont de toate aceste informatii si lansam monturile in locurile potrivite putem avea o partida de pescuit foarte reusita.

Cateva considerente…

In funcție de stand și de distanta la care lansam, avem în fată o suprafata pe care putem plasa monturile. Se poate împarti aceasta suprafata in doua parti, prima pe care o pescuim si a doua sectiune a suprafetei, un fel de „zona de rezerva”. Aceasta zona devine automat zona de refugiu pentru pesti.

Repozitionarea lansetelor

Eu prefer sa lansezi cele 4 lansete in trepte, lansam in felul urmator:

Lanseta 4 cel din dreapta mai jos adica nu la distanta mare.

Lanseta 3 mai sus decat lanseta 4.

Lanseta 2 si mai sus fata de lanseta 3.

Lanseta 1 cel mai sus.

Asa avem sansa de a avea trasaturi la toate 4 lansetele.

Acum sunt toate lansetele la locul lor. Dupa putina asteptare a sosit primul peste.

Strategia pe care am ales-o pare sa fie una buna. Prima captura am prins-o cu un boilies de 16mm critic echilibrat, e indicat sa incepi pescuitul cu momeli cu dimensiuni mai mici fata de cele cu care am nadit.

Dupa primul peste stiam ce am de facut, am nadit cu cativa pumni de boilies si a inceput nebunia. Trasatura dupa trasatura. Aveam multiple prezentari si cu boilies si cu wafters.

Ziua 2 Sambata

Dupa o cafea buna si un rasarit de soare frumos, am lansat din nou monturile. Dupa ce am nadit putin cu bastonul de nadire, cu boilies de 20mm, pestii au raspuns imediat cu o dubla trasatura. Duble si chiar triple trasaturi.

Am reusit in cursul zilei sa capturam peste 30 de pesti frumosi intre 4 si 9 kg.

Dupa cateva prezentari duble si triple, am decis sa punem carlige putin mai mari si boilies de 20mm, cu un forfac mai rigid de fluorocarbon, pentru a incerca sa selectam pestii.

Asa multi pesti aveam in fata care s-au mufat pe patul de nada, precizez ca nu am momit mult (doar intretineam patul din boilies) ca selectarea nu a functionat chiar deloc, cum lansam montura cum pleca instantaneu, am incercat si cu 3 boilies, la fel aveam trasatura dupa cateva minute.

Cateva poze cu capturile

In final pot sa va zic ca am avut parte de un weekend reusit pe aceasta balta minunata.

Intr-un alt articol vom dezvalui montura si nada folosita in acest weekend.

Cu ocazia asta vreau sa-i multumesc domnului Romeo Corbut proprietarul Balta Ferma de Crap Diosig pentru standul pus la dispozitia noastra. Este un carpodrom foarte bine administrat.

Recomand cu incredere pentru toti pescari de crap.